Forum sojuszu Lamers

Sojusz uni 61 Lamers


  • Index
  •  » Pomoc
  •  » Poradnik: Jak grać: taktyka EKO.

#1 2008-07-31 17:18:01

Madseen

Administrator

8766832
Skąd: Zduńska Wola
Zarejestrowany: 2008-07-31
Posty: 31
Punktów :   

Poradnik: Jak grać: taktyka EKO.

Taktyka ta jest dość łatwa, przynosi wymierne korzyści w dłuższym okresie czasu, dobra dla osób, które dysponują ograniczoną ilością czasu.

KOLONIE

Staramy się je umieścić jak najbliżej siebie, najlepiej w 2 układach sąsiadujących ze sobą. Przykład:
Matka 1:328
Kolonie: 4:127: 4, 5, 7, 9
Kolonie: 4:128: 4, 5, 6, 7

Jak widać planeta matka leży bardzo daleko od kolonii, ale nie jest mi ona do niczego potrzebna - 8 planet w zupełności wystarcza.
Wielkości planet: każdy chciałby mieć planety powyżej 200 lub 300 pól, ale tak naprawdę nawet 180 wystarczy do zbudowania solidnego eko.

-------------------------------------------------------------------------------------

BUDYNKI cz. 1

Czyli co potrzebujemy oprócz kopalni...
Stocznia: lvl 8-10
Fabryka robotów: lvl 10
Fabryka nanitów: jak najwyżej
Magazyny: lvl odpowiedni do naszego wydobycia, czyli tyle, żeby nie zapełniały się w ciągu 24h.
Silos rakietowy: minimum 2, optimum 4.

-------------------------------------------------------------------------------------

FLOTA

Nie inwestujemy we flotę. Jeśli chcemy pofarmić to 100 OW i 100 KR w zupełności wystarczy. Budujemy dużo transportowców. Małych czy dużych, to już zależy od waszych preferencji. Staramy się, aby na każdej kolonii stacjonowało 25 (później więcej) DT, aby można było przewozić codzinny urobek na jedną planetę.

-------------------------------------------------------------------------------------

OBRONA

Bardzo ważne! Na każdej kolonii budujemy 500LL i 5-10WP. Obowiązkowo 20 lub więcej PR. W późniejszej fazie gry obronę zwiększamy, do poziomu, który spowoduje, że napadnięcie na naszą planetę w celu zrabowania jednodniowego urobku będzie nieopłacalne (przy ataku samymi OW: 1WP niszczy 1OW w 1 rundzie)[zależnie od technologii i od tego, czy trafi]

-------------------------------------------------------------------------------------

BUDYNKI cz. 2

Ponieważ planeta matka jest daleko i nie będzie możliwości swobodnej wymiany surowców matka<->kolonie, jedną z kolonii wybieramy sobie jako "nową matkę". Na niej oprócz standardowej zabudowy należy postawić laboratorium badawcze. Najlepiej, żeby była to planeta jak najcieplejsza (pozycja 4), gdyż ułatwi nam to w przyszłości wynalezienie grawitonów. Po wynalezieniu MSBN laboratorium, które na pewno wcześniej rozbudowaliśmy na matce (prawdziwej) będzie współpracowało z tym na "nowej matce"
Kopalnie na koloniach rozwijamy RÓWNOMIERNIE, czyli np.:
kolonia 1: 21/19/17
kolonie pozostałe: 20/18/16
W tym przypadku nie rozwijamy kopalni na kolonii 1 do momentu, gdy wszystkie kolonie nie osiągną poziomów 21/19/17.
Które kopalnie budować? Te, które mniej kosztują. Np lvl 24 metalu jest tańszy niż 22 kryształu, dlatego stawiamy metal.

Nanity: stawiamy na wszystkich koloniach na ten sam poziom. Bardziej zależy nam, żeby wszystkie planety miały nanity 1, niż np nanity 4 na jednej i brak na pozostałych. Dzięki temu na wszystkich planetach czas rozbudowy kopalni jest taki sam.
Elektrownia słoneczna: tyle ile potrzeba, choć wyższe poziomy są drogie.
Elektrownia fuzyjna: nie budujemy!!!
SATELITY SŁONECZNE (to nie budynek, a flota, ale tu pasuje bardziej): nasze główne źródło energii, bez ograniczeń, ale najpierw należy wybudować w/w obronę!

-------------------------------------------------------------------------------------

STRATEGIA GRY

Codziennie zbieramy urobek z kolonii na jedną planetę. Zebrane surowce rozdzielamy na odpowiednie kolonie do wybudowania budynków, pamiętając o równomiernym zabudowaniu planet.
W przypadku mniejszej ilości czasu do wykorzystania, zbieramy surowce a flotę puszczamy na FS z misją "stacjonuj" na kolonię, którą chcemy rozbudować. Gdy flota doleci klikamy budynek, zwozimy surowce z reszty planet i FS na kolejną kolonię. Jest to metoda wolniejsza, ale równie skuteczna.

-------------------------------------------------------------------------------------

Przedstawiona powyżej strategia pozwoliła mi na przekroczenie 120.000 punktów w ciągu 3 miesięcy gry.
EDIT: ~1.300.000 po roku gry

Skróty użyte w poradniku:
LL - lekkie działo laserowe
WP - wyrzutnia plazmy
PR - przeciwrakieta
FS - fleet save
OW - okręt wojenny
KR - krążownik
DT - duży transporter
lvl - level, poziom
MSBN - międzygalaktyczna sieć badań naukowych

Offline

 
  • Index
  •  » Pomoc
  •  » Poradnik: Jak grać: taktyka EKO.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.foruminformatyczne.pun.pl www.draglodz.pun.pl www.us-biotechnologia.pun.pl www.skijumpingmanager.pun.pl www.siatka.pun.pl